Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Motor/computer problemer på Galanten

Motor/computer problemer på Galanten 20 år 3 uger siden #1054

  • 's profilbillede
I efteråret 2003 fik jeg monteret turbo på min mitsubishi galant.
Ca. en måned efter begyndet bilen at give problemer, altså køre på 3 cylender. På det tidspunkt kom problemet "random", Men efter DHB sidste år har den gjort det ved ca. 300 km.
Den forsvinder ved at resette computeren, og funker så ca 300 km igen.
Tændspolerne, tændrør er tjekket og de fejler ikke noget, det lyder som om den laver gnist i den cylender der stopper, men ved at tage tændrørshætten af sker der ingen tomgangs forandring.....
Ved montering af turboen fik jeg ny origanal computerstyring på da den gamle brændte af. (kan det være den ?)
Der ligger 2 toppakninger i moteren, så kan det betyde at top og bundfølere daterne på tandremmen bliver uens efter et antal cykludser ??
Jeg har efter hånden prøvet alt, men kan snart ikke hitte på mere, jeg vil ikke bare skifte comp, for det er en ganske dyr ting hvis det ikke er den der fejler noget

Jeg håber at der er nogle kloge her inde der kan hjælpe mig, for vi skulle nødig se Galanten hakke ned af banen til DHB i år :wink:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Motor/computer problemer på Galanten 20 år 2 uger siden #9469

  • 's profilbillede
Hey Techlo

Det er sgu en kedelig bivirkning den bil har fået..

Uden at skulle sige alt for meget, så har den vel fået monteret 'piggyback' da du fik monteret turbo?? Ellers bør du kontrollere benzin, tændig og kompressions forholdet, og om de er en løs forbindelse i lednings nettet fra styreboxen..

Kører du stadig med alle hestene i folden eller er den droslet ned?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.143 sekunder