Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Bilvask og frostvejr

RE: 20 år 3 måneder siden #9176

• 's profilbillede
En af mine kolleger arbejde i mange år på en tankstation, han har heller aldrig hørt om en sprængt forrude efter en bilvask.

Er det -10¤ og man vælger at afise forruden med kogende vand så er det muligt at forruden sprænger, men jeg er nu aldrig stødt på en konkret tilfælde.

Det kunne da være spændende at prøve, så hvis nogen af jer derude har en gammel skrottet spand stående med en hel forrude, så må i da gerne lige prøve at afise den med kogende vand næsten gang vi har hård frost :!:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

RE: 20 år 3 måneder siden #9177

• 's profilbillede
Godt man har en broget skare af kolleger, en af kollegerne er uddannet mekaniker, han havde aldrig hørt om at en forrude har fået "kuldechok"

Han har et par gange oplevet at en forruden er flækket hos maleren, men det var nu mere en kombination af et stenslag og at vognen bliver varmet op for at tørre.

Bilvask og frostvejr 20 år 3 måneder siden #9178

• 's profilbillede
hehe :D
Tak for oplysningen, jeg tænker osse at ruden er varmet op når jeg har brugt blæseren, det tænkte jeg ikke på :wink:

Prøver det lige imorgen, selvom det sku bli ca -4 grader imorgen.

Bilvask og frostvejr 20 år 3 måneder siden #9179

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Arbejder på en tankstation og´man oplever sgu lidt af hvert - fx folk der ikke mener det er deres skyld, når de hverken trækker håndbremsen eller sætter svinet i gear, og den så får en bule - men har aldrig hørt om en sprængt forrude... Så det tror jeg roligt du kan gøre. Har kun hørt om de problemer Mix nævner med fastfrosset rude etc...

Bilvask og frostvejr 20 år 3 måneder siden #9180

• 's profilbillede
tak for de gode svar :D
HEHE "Basse" så fjerner du måske skidt og salt i undervognen med en opvaskebørste :wink:

Bilvask og frostvejr 20 år 3 måneder siden #9181

• Basse
  • Basse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 1
webkatz skrev:
tak for de gode svar :D
HEHE "Basse" så fjerner du måske skidt og salt i undervognen med en opvaskebørste :wink:

Hej du, nej jeg vasker skam undervognen bare ikke i vaskehal, bruger en vaske grav med højtryk og varmt vand, det virker :wink:
Tid til at oprette siden: 0.162 sekunder