Nu skal jeg godt nok passe på hvad jeg siger... For jeg
er bestemt ikke nogen "mekanikker". Men min gamle C50 Colt (1.5 12v) havde præcis de samme problemer som i nævner. -
Løsningen var i mine øre dengang lidt "vattet" - Men omvendt så hjælp det skisme. - OM det måske kan bruges / hænge
sammen med Jeres problemer ved jeg ikke. - Men here it goes:
1) Når der monteres et K&N filter kommer der alt
andet lige et større og bedre "flow" af luft til motoren.
2) Umiddelbart lige efter luftfiltret sidder en
luftmængdemåler...
Denne luftmængdemåler er "selvjusterende" - Dvs hvis den er blevet "fedtet" gennem længere tids
brug, jamen så "ændre" den selv på signalet.
3) Hvis der så pludselig kommer mere luft, jamen så kan
luftmængemåleren ikke længere "finde ud af det"
4) I mit tilfælde blev luftmængdemåleren "affedtet" ved at skylle
den i benzin og herefter "tørret" FORSIGTIGT med en kompressor.
- Herefter blev computeren slettet (strømmen af
i min 15 min) og bilen blev så med nød og næppe startet. - Den havde MEGET svært ved at starte og gå i tomgang... Den
skal kun lige kunne slæbe sig selv rundt.. Så snart den kan det, så slip moteren og lad den stå i tomgang og uden lys
i minimum 30 min. - Eller indtil den lyder "normal" - Sluk og start moteren og lad den igen stå i tomgang 5
min.
Det lyder stadigvæk lidt "dumt" i mine øre, men faktum var, at min bil blev
noget kvikkere på speederen... - Samt at den kunne holde tomgang igen og trak jævnt hele
vejen