Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Her kan du vise din nye bil, dine nye fælge eller et andet projekt du har gang i eller har lavet.
Indlæg slettes ikke.
Nye indlæg samt kommentarer kan kun oprettes af medlemmer i Mitsubishi Klubben.
  • Side:
  • 1

EMNE: Flytning af generator på 4G63 motor

Flytning af generator på 4G63 motor 9 år 9 måneder siden #28305

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Ja så fik vi prøvet det.
Jeg kom i en situation hvor min generator på Eclipsen ikke længere vil lave strøm, eller jo i perioder ville den.
Jeg har så siddet og læst nettet tyndt og fundet ud af, at dette er et generalt problem for dem som køre med rustfri og/eller håndlavet downpipes fra turboen.
Strålevarmen går simpelt hen ind og smelter diodebroen.
Løsningen var så at flytte generatoren om hvor AC kompressoren normalt sidder, men det er jo ik noget man bare lige gør.
Så igen efter lidt tid søgen fandt jeg frem til at et firma i USA (Jay Racing) har lavet beslag til netop dette formål. Buschur Racing har også lavet nogen men efter hvad jeg kunne forstå så var det ikke tilpasset særlig godt i forhold til det Jay Racing laver.


2010ARK2.jpg


Sådan her ser kittet ud til 2G dsm.

Jeg lavede så den fejl fordi jeg har det man kalder en 1G 6-bolt motor i min og bilen køre normalt med en 2G 7-bolt. Så jeg bestilte selvfølgelig til en 1G motor MEN da kittet så kom kunne jeg jo så konstatere at min generator ikke vil kunne sidde hvor den skulle hvis jeg brugte kittet efter anvisningen, den ville simpelthen gå på karrosseriet med remhjulet. Grunden til dette er at servopumpen på en 2G er med 4 riller og hvor den på 1G modellen normalt er den gamle type V-rem.

1G Kittet er lavet, så generatoren kommer til at køre på de samme remhjul som før, mens 2G kittet er lavet så man bytter rundt på hvilke remhjul de forskellige ting køre på.

Så nu stod jeg med det problem, at generatoren skulle køre på de inderste remhjul istedet for de yderste og servopumpen skulle køre på de yderste på vandpumpen.

Så jeg måtte selv igang med at lave det lille 4kantet beslag som er vist på billedet finde nogen gode undersænket umbraco bolte og 2 remme i længder som passede :)

Her er lidt billeder, jeg har dog ik taget billeder under hele forløbet men bare til info hvis nogen har lavet samme ting og tænker på at gøre det samme.

1G kit til den som køre med gammel type servo med gammel V rem
2G kit til dem som køre med nyere servopumpe med 4 ripper

OBS Dette kræver man afmontere AirCondition system!.

WP_20140723_16_55_50_Pro.jpg

WP_20140723_16_55_41_Pro.jpg

WP_20140723_16_56_00_Pro.jpg

WP_20140723_17_21_32_Pro.jpg

WP_20140723_17_21_26_Pro.jpg

WP_20140723_17_21_56_Pro.jpg

WP_20140723_18_32_30_Pro.jpg

WP_20140723_18_32_38_Pro.jpg

WP_20140730_16_20_01_Pro.jpg
Sidste redigering: 9 år 9 måneder siden af eXntiC.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Flytning af generator på 4G63 motor 9 år 9 måneder siden #28306

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Godt du selv kan fikse det,er det afprøvet og virker det :drive:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Flytning af generator på 4G63 motor 9 år 8 måneder siden #28332

  • Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 307
  • Modtagne TAK: 3
Virker det? Ledningerne skal vel også forlænges en del? Er det ikke nok at lave et skjold på generatoren á la det på servopumpen, bare større?
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Flytning af generator på 4G63 motor 9 år 8 måneder siden #28336

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Ja ledningerne skal forlænges og man bliver nød til at lave et nyt strømkabel som går fra generator og til sikringsboksen.

Det med at lave et varmeskjold kan ikke lade sig gøre her, for problemet er at mit 3" forrør sad ca 5mm fra generatorens bagside og efter at have læst en del forum'er igennem i det amerikanske, kunne jeg konstatere at flere oplevet at strålevarmen fra udstødningen ødelægger generatorens diodebro og voltregulator.

om det virker 100% ved jeg ikke endnu, da jeg venter på ShopUSA finder ud af hvad de skal gøre ved min pakke med min nye generator, som de så flot har fået pakket sammen med et sæt cowboy bukser og sendt dem til en dame i odense :S

men ud fra min egen erfaring og andres så skulle det virke som det plejer uden at overophede :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Flytning af generator på 4G63 motor 9 år 8 måneder siden #28342

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Så må vi håbe den snart kommer frem :ohmy: men at den er kommet i et par bukser :lol:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.151 sekunder