Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Her kan du vise din nye bil, dine nye fælge eller et andet projekt du har gang i eller har lavet.
Indlæg slettes ikke.
Nye indlæg samt kommentarer kan kun oprettes af medlemmer i Mitsubishi Klubben.
  • Side:
  • 1

EMNE: Carisma 2002

Carisma 2002 10 år 4 måneder siden #27933

  • Jens
  • Jens's profilbillede
Hej Folkens,

Faldt lige over dette forum i klubben og gør lige et forsøg. Min svoger og jeg har anskaffet os en Carisma 1,6 glxi årg. 2002 til et hygge vinter projekt. Det var en billig sag hvor motoren var skilt ad i et forsøg på at renovere en ødelagt toppakning. Dvs. alle dele fulgte med men i en rodebunke. Vi har fået slebet topstykket, trykprøvet det og umiddelbart fået monteret alle dele igen. Men vi kan overhovedet ikke få liv i bilen nu. Motoren snurrer fint når vi drejer nøglen, men der er ikke optræk til den mindste opstart/gang i motor. Vi har selv en mistanke at noget fra tændingen er ude af funktion på en eller anden måde. Der er dog gnist og benzin ved tændrørene og alt burde være samlet som oprindeligt.

Vi er et par semiamatører på området :-) og der er ikke nogen af os der har specielt meget kendskab til mitsubishi, så det kan sagtens være vi har overset et eller andet fuldstændigt.

Er der nogen der kan give et kvalificeret bud på hvad der er galt eller hvordan / hvilke generelle fejl vi skal gå efter at finde en løsning?

På forhånd stor tak for hjælpen.

Jens
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma 2002 10 år 4 måneder siden #27934

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Jeg vil prøve at få lavet en kompressionsmåling på alle cylindre. Hvis der er gnist og tændrørne bliver våde, så burde den også state.
Der enten mangel på kompression, forkert taktning, eller der er byttet rundt på tændingsrækkefølgen.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Jens

Sv: Carisma 2002 10 år 4 måneder siden #27935

  • Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 307
  • Modtagne TAK: 3
Jo, få lavet en kompressionstest, både en tør og en våd, altså med lidt olie i cylindrene, hvis den våde test viser en højere kompression burde den starte.
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Jens

Sv: Carisma 2002 10 år 4 måneder siden #27937

  • Jens
  • Jens's profilbillede
Takker for svarene. Vi prøver sku at gå efter en kompressionstest. Godt nytår. Jens
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.136 sekunder