Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Her kan du vise din nye bil, dine nye fælge eller et andet projekt du har gang i eller har lavet.
Indlæg slettes ikke.
Nye indlæg samt kommentarer kan kun oprettes af medlemmer i Mitsubishi Klubben.

EMNE: Galant VR4 Projekt Morten

Sv: Galant VR4 Projekt Morten 12 år 2 uger siden #26702

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Altså sådan en motorstand der, den bare guld værd når man skal lave motor. Jeg har selv den fra biltema og jeg har godt nok ikke fortrudt købet den gang :)

og så ja, en motorkran. Der lånte jeg en fra en bekendt men efter som de ik er så dyre længere er det jo nok osse en rigtig god en at have til at stå :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Galant VR4 Projekt Morten 12 år 2 uger siden #26703

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Ja godt lyder den ikke
Men jeg spurgte dig om du fik olietryk på inden du startede bilen det vil sige tog du stikket af knastføleren og startede den og så fik olietryk på så olie lampen slukkede og så sat stik på og startede den for ellers for den ikke smurt hoved lejer og pejllejer

Tror det er både hoved lejer og pejl lejer og det der banker så voldsomt lyder som om det er en smadret balanceaksel der banker på fordi lejet er smadret

Det med at der er vand i olien er toppakning eller flækket topstykke for det er slemt når vandet løber ned i bundkaret
Du er nød til at tage motoren ud og tage hele bunden af for at se hvor slemt den ser ud og bagefter hele toppen og få topstykket planet og trykprøvet

Tror det er billigere at finde en anden motor at smide i

Hvis det værst tænkelige er sket så er det både top og bund

Så er det hoved lejer pejl lejer krumtap pejl stænger alle pakninger og pakdåser måske stempler stempelringe

Top pakning planet top trykprøvet top ny oliepumpe kan være den der har skabt problemet komplet tandrems skift stempler skal uf for at se om den har revet cylinder væggene nye topbolte hvis den har odelagt knaster og ventiler skal de også fornys

Hvis du et enste sted springer over så smader den igen det ved Jesper alt om og det gør jeg også selv og Danni for han er lige nu ved at lave en hovedrenovering

Og det med bare at købe hoved og pejl lejer er svært, er der overstørese i eller er de standard det var derfor min smadrede lejerne vi satte standard i og startede motoren og den smadrede på under et minut så nye hovedlejer og ny krumtap skulle den have den var helt revet

Og prisen bare for dele er 17000 til 20000 kr bare spørg Jesper

Men ærgeligt er det sku
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Galant VR4 Projekt Morten 12 år 2 uger siden #26704

Uff. den lyder sgu ikke godt :(

Jeg har dog en ekstra VR-4 motor liggende i reserve.. Men skal lige have afklaret om jeg vil sælge min med eller uden ekstra motor..
Det kan du jo ikke vente på
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Galant VR4 Projekt Morten 12 år 2 uger siden #26705

  • Morten
  • Morten's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 228
  • Modtagne TAK: 10
Nully skrev:
Ja godt lyder den ikke
Men jeg spurgte dig om du fik olietryk på inden du startede bilen det vil sige tog du stikket af knastføleren og startede den og så fik olietryk på så olie lampen slukkede og så sat stik på og startede den for ellers for den ikke smurt hoved lejer og pejllejer

Nej ikke sådan som du siger det der, har jeg aldrig hørt før være nødvendigt. men det er jo også ligemeget nu, det er hvad der sker når amatører skal lære tingene.
Muntermugge skrev:
Uff. den lyder sgu ikke godt :(

Jeg har dog en ekstra VR-4 motor liggende i reserve.. Men skal lige have afklaret om jeg vil sælge min med eller uden ekstra motor..
Det kan du jo ikke vente på

Vente og vente, skal ikke ud at køre lige nu. ;) og en motor er jo ikke en man lige henter nede ved købmanden.
Men som Peter også siger, det er nok nemmere at købe en anden motor, så kan jeg jo bruge al den tid jeg vil på at rode med den der er istykker.

Så skal bare finde en motor, tror ikke Peter har en stående vel?
Og hvorfor skiftede du egentlig den motor ud i første omgang? :)
Celeste 1600 ST 1980
Galant VR4 1991
Carisma GDI auto 1999
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Galant VR4 Projekt Morten 12 år 2 uger siden #26706

Jeg havde hele tiden planlagt af tage motoren ud, for at få opfrisket motor rummet.
Den som sad i have kørt ca 200.000, og fandt en front-cut, hvor der endda var en VR4 RS motor i.
Yderligere var der en fin køler, og andre gode ting, så jeg købte den.

MEN efterfølgende har jeg fået at vide, at den motor som sad i forvejen, faktisk lige var blevet hovedrenoveret, :-( så det var lidt "spild" at udskifte den. Mener det enten var Nully , Torben Machon eller Mitsubishi Billund som vidste det..

Jeg overvejer jo at sælge min VR-4, da jeg faktisk aldrig kører i den (har 2 andre biler i forvejen, samt min søn som netop er blevet 18 år og tror at han kan låne den )
Ved også at den nok skal sælges til en anden pris en først prissat.
Den er jo IKKE billig at renovere (hvilket du nu allerede har fundet ud af.. min står nok ialt mig i ca 150.000,- ex arbejdsløn mm.)
Det haster jo ikke, da bilen er betalt, men synes også det pisse synd, den ikke kører ret meget, og konen brokker sig over at hendes bile skal stå undefor carporten til fordel for den..
Men vedkommende som jeg sælger den til, påregner jeg nemlig skal have den ekstra motor, gearkasse og andre diverse ændringer som 1992 lygter mm følger også med.

Vil vedkommede IKKE give prisen, så følger det IKKE med.

Og det allerværste er, at når jeg kører i den, så vil jeg sgu ikke af med den..
Det er jo min lille "baby"..
Sidste redigering: 12 år 2 uger siden af Muntermugge.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Galant VR4 Projekt Morten 12 år 2 uger siden #26707

Kan også se, du er på www.galantvr4.org. Det er en super side, og de gutter er mega hjælpsomme med næsten alt.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder