Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Åbent for alle - Også for ikke medlemmer.
Indlæg uden aktivitet slettes efter 45 dage.

EMNE: Luftmængdemåler E5T08371

Hej Darupe,Stelnr: 14 år 1 måned siden #23407

  • Mortenbm
  • Mortenbm's profilbillede
Hej Darupe,


Stelnr: XMCLNDG5A1F023891


Vh


Morten


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Den står ikke til at være 14 år 1 måned siden #23408

  • darupe
  • darupe's profilbillede
Den står ikke til at være kompatibel med din Space Star 1.8. Jeg kan ikke sige dig hvorfor, da alt det fysiske og selve stikket er nøjaktig det samme. Det må derfor være noget med kredsløbet, som de har ændret på. De eneste der kan svare på dette, er nok Mitsubishi selv (ikke værkstederne).


Jeg ved ikke lige hvad du kan støve op her i danmark (pris osv.), men ellers søg på ebay. Jeg fandt følgende, men du kan typisk finde dem billigere:


cgi.ebay.de/Luftmassenmesser-E5T08271-Mi...arisma-/280473159828


Jeg ved ikke hvordan du har det med køb af ting via ebay, men ud fra egen erfaring kan jeg fortælle, at der normalt ikke er problemer. Jeg har bestilt mange dele og indtil videre, har der ikke været problemer. Prøv dog at sammenligne prisen med en brugt du evt. finder her i Danmark.


ekstra:


Hvis du foretrækker at handle i Sverige, så kan du evt. kigge her:


da.bildelsbasen.se/?index=default&compan...ode=3&query=E5T08271





Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hej Darupe,Er det autodata du 14 år 1 måned siden #23409

  • Mortenbm
  • Mortenbm's profilbillede
Hej Darupe,


Er det autodata du finder de informationer udfra? (i så fald må jeg vist få det anskaffet)


Jeg har ikke problemer med at handle via nettet eller Ebay, selvom jeg dog ikke har afprøvet Ebay endnu.


Først og fremmest har jeg bestilt endnu en test, men på et andet værksted for at få mig pejlet ind på den rette fejl.


Tak for hjælpen alligevel:)


Vh


Morten


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Det er en mekaniker jeg 14 år 1 måned siden #23410

  • darupe
  • darupe's profilbillede
Det er en mekaniker jeg kender, som slog det op for mig. Jeg tror det var via Mitsubishi ASA programmet.


Hvilken fejl er det du oplever med din bil?


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Det er meget lav og ujævn 14 år 1 måned siden #23411

  • Mortenbm
  • Mortenbm's profilbillede
Det er meget lav og ujævn tomgang (ca 2-300) omdrejninger.
Det virker som om den får for meget benzin.
Virker ikke som om den får tilført kraft nok når jeg træder klampen i bund. Langsomt optræk, men det er blevet bedre efter skift af olie, tændspole og luftfilter


Og så motorlampen bliver ved med at lyse. Uanet at jeg har skiftet det der ved sidste test skulle skiftes.


Har ideer om : lambdasonde (sidder åbenbart 2 desværre)
Luftmængdemåler (men kontrol siger at den virker)
Udskifte de sidste tændspoler (kontrol siger at de virker)..


Så prøver et andet mitsu værksted og får gennemført en test på tirsdag og krydser fingre for et resultat der kan bruges.


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Det er ikke din 14 år 1 måned siden #23412

  • darupe
  • darupe's profilbillede
Det er ikke din luftmængdemåler. Det er enten en utæt vakuum slange eller lambda sonden/sonderne. Jeg har samme problem med min og jeg har haft skilt gasspjældet ad og renset det og der er absolut ingen problemer med det. Jeg har også prøvet at teste med en næsten ny luftmængdemåler, hvilket heller ikke hjalp. Den "hvisser" dog lidt hvis du træder klampen i bund, så jeg skifter nok de vigtigste vakuum slanger. Jeg prøver dog først lige at skifte lambda sonden, da den nu har gået over 200.000 km uden udskiftning. Jeg fik den nemlig målt efter og spændingen går ikke langt nok op når den er varm. Motoren får derfor for meget benzin, hvilket sænker tomgangen da den jo næsten drukner (den ryster dog ikke).


Ud fra ovenstående: Skift dine lambda sonder. En sonde koster 500 kr. fra england af i stedet for de ca. 1100 pr. stk. her i danmark.


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.134 sekunder