Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Forum til chat, beskeder, vittigheder - Kort sagt Off Topic (uden emne).
Åbent for alle - Ikke medlemmer kan dog ikke oprette nye emner.
Indlæg uden aktivitet slettes efter 180 dage.
  • Side:
  • 1

EMNE: Angående import af bil fra Tyskland

Angående import af bil fra Tyskland 8 år 1 måned siden #29006

  • cocacola
  • cocacola's profilbillede
Halløj..

Jeg skal måske hente en vogn nede i Tyskland, men er blevet lidt i tvivl om det pga. det med nummerplader. Jeg har set en guide inde på quickimport.dk, og der siger han at man skal købe bilen så man får registreringsattesten, så skal man på et motorkontor og have nogle papirer, så til en nummerpladeforhandler og have trykket pladerne, og så tilbage til motorkontoret for at få godkendelsesmærkerne.

Men er der nogen der har prøvet at hente en bil dernede, og ved hvordan det foregår? Problemet er lidt at jeg ikke kan et kvæk tysk, og det kan min kollega der skal med heller ikke.

Han beskriver det her i video 2: www.quickimport.dk/import-af-bil-videoguide/
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Angående import af bil fra Tyskland 8 år 1 måned siden #29018

  • Morten
  • Morten's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 228
  • Modtagne TAK: 10
Ja, hvis du skal køre fra tyskland til danmark, så skal du have tyske prøveplader.
De holder i 5 dage og er ret dyre.(Sidste jeg så var det vist 150 Euro.)
De har kontorer hvor du henter den slags, hvis du handler hos en forhandler, bør han kunne hjælpe.

Hvis den har tyske plader på, kan du køre på dem indtil grænsen(Som regel hvis du handler hos privat), så skal du have danske prøveplader på ellers kan du blive nappet af skat.

De tyske plader er bundet til én chauffør, da de skal bruge din pas-oplysninger, kørekort, reg attest.

Jeg endte faktisk med at hente på autotrailer, gjorde det lidt nemmere.
Hvis du ikke taler tysk, ville jeg helt sikkert medbringe en der gør. Engelsk er ikke helt så alm. dernede.

Bemærk når du får registreringsattesten, skal BEGGE dele være der. I tyskland afleverer man del 2 når der er gæld i bilen.
Hvis du har begge, betyder det der ikke er gæld i.
Celeste 1600 ST 1980
Galant VR4 1991
Carisma GDI auto 1999
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Angående import af bil fra Tyskland 8 år 1 måned siden #29021

  • cocacola
  • cocacola's profilbillede
Jeg havde tænkt på at enten leje en autotrailer, eller et fejeblad, men med trailer kræver det en ret stor bil til at trække, hvilket jeg ikke har mulighed for, og et fejeblad må ikke laste så meget, og jeg tager ingen chancer i Tyskland, da de er ret skrappe med godskørsel dernede.

Men det er også ligemeget nu, skal ikke derned alligevel, men kan være jeg skal en anden gang ;)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.132 sekunder