Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Åbent for alle - Også for ikke medlemmer.
Indlæg uden aktivitet slettes efter 45 dage.

EMNE: Mitsubishi Galant. Galskab eller god ide?

Mitsubishi Galant. Galskab eller god ide? 13 år 11 måneder siden #3871

  • Carmark
  • Carmark's profilbillede
Hey hey Folkens,


Jeg kan ikke rigtigt finde et forum til dette, så laver det her. Flyt det såfremt det er det forkerte sted.


Her er situationen. Jeg står og skal købe min aller aller første bil. Jeg overvejer kraftigt en Mitsubishi Galant 2,5 V 6 - V24. Jeg kan læse mig til på diverse fora at den er relativ dyr i reparationer, reservedele, benzin, forsikring og driftsomkostninger generelt. Jeg har siden jeg så den første gang i start 90'erne altid ønsket mig sådan en, så jeg ville være ked af at skulle sige farvel til drømmen, men jeg er naturligvis også nødt til at være realistisk. Hvad er folk erfaringer med denne bil? Er den et dyrt eller et godt bekendtskab eller begge dele, eller skal jeg bare holde mig langt fra den? :) Hvad mener I?


Mvh,


Carsten


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hej carsten . Jeg havde det 13 år 11 måneder siden #24284

Hej carsten . Jeg havde det på samme måde , sådan en lækker galant vil jeg bare eje og som tænkt så gjordt ( en 1998. 2,5v6stw manuel gear ). og det er en KANON dejlig/lækker bil. MEN nu skriver du ikke din alder ?. men undersøg forsikring først . og så til bilen : Der er både et godt & lidt dyrt bekehdtskab .den skal helst være med fuld service el. delvis . Tandrem m.v skal være skiftet efter foreskrifterne . ved høje km. tal (over 250000) skal gearkasse være renoveret . og du skal være op mærksom på rust i skærmkanter bag på.


jeg vil gerne hjælpe /guide dig hvis du beslutter dig for at købe en galant 2,5v6 da jeg har en del viden om den bilmodel , så du ikke køber "katten i sækken" så skriv igen. Mvh Torben.


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hej Torben,Tak for dit 13 år 11 måneder siden #24285

  • Carmark
  • Carmark's profilbillede
Hej Torben,


Tak for dit svar.


Jeg er 34 år, så ikke ligefrem nogen årsunge, men har ikke haft bil før, så tror det bliver dyrt. :)


Godt du nævner de ting, jeg havde ihvertfald ikke tænkt på gearkassen skulle være renoveret. Hvilken type gear vil du anbefale, auto eller manuel? Personligt hælder jeg mest til aut, men jeg kan se de er en del dyrer end manuel, af en eller anden underlig grund.


Når jeg har fundet en skriver jeg lige herinde, men jeg har øje på flere inde på bilbasen. Et par af den sælges for kunde, så dem tør jeg ikke røre ved, det er for risikabelt når jeg ikke har mere forstand på biler end jeg har.


Mvh,


Carsten


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

  13 år 11 måneder siden #24286

  • Carmark
  • Carmark's profilbillede
Nåh, det lader til til det bliver en ret dyr fornøjelse at stifte bekendtskab med. Alle på bilbasen skriver, dyr i reservedele, så med mindre man kan få en ekstremt billig og/eller selv skifte delene er det vist en dyr bil for en førstegangs køber.


Meeen man skal jo ikke give op inden alle muligheder er undersøgt, drømmen lever. ;)


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Råd og Vejledning 13 år 11 måneder siden #24287

  • No-Faith
  • No-Faith's profilbillede
Ja forsikring er dyr... men det der med reservedele siger de om ALLE mitsubishi biler... jeg har selv en Galant 2,5 V6 sedan med manuel gear.


Jeg kan tilslutte mig at mitsubishi er dyr i dele, men vi snakker altså kun når det drejer som om "ikke sliddele"... ganske normale slid dele er overhoved ikke skræmmende til den model... Fik skiftet tandrem og det der hører med ved sådan en udskiftning for under 3000... bremser og olie/oliefilther og bla bla bla... alle de der normale ting, det kan du sagtens betale dig fra.(det ligger ikke langt væk fra hvad det ellers koster)


Forsikring: JA... den er dyr, sådan er det jo, men igen er det ikke model bestemt, det er samme pris som alle andre biler med den motor størrelse, så den kan ikke bemøntes på Galant alene, men det skal man self. overveje.(ellers kunne du jo starte med en mindre model af samme bil)


Benzin: Det er ikke en bil man skal eje hvis man går meget op i benzin økonomi(11 km/l ved PÆN kørsel), personligt glemmer jeg hutigt det den drikker i benzin så snart vi triller afsted, den er så pisse lækker og se på, og ligeså lækker at køre i, at man ikke skænker det en tanke, den fantastiske fornemmele af at der ALTID er overskud.... det er ligegyldigt hvilket gear du ligger i så trækker den bare, det er bare en fed fornemmelse... Jeg skal aldrig have 4 cylinder nogensinde igen.


Den er rummelig... ser godt ud... har alt hvad man kan ønske sig i ekstraudstyr, og så er den langt fra langsom.(det er en bil man kan have i mange år, hvis man finder den helt rigtige stand og km. tal)


Kan kun anbefales herfra... det er den bedste bil jeg nogensinde har ejet... og det er min 4. bil i min levetid.(ved godt det ikke er mange :p)


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Det er rigtigt at Mitsubishi 13 år 11 måneder siden #24288

  • darupe
  • darupe's profilbillede
Det er rigtigt at Mitsubishi dele kan være dyre, men du kan mange gange købe delene i udlandet til 50-60% af den danske pris inkl. fragt. Der er dog nogle dele, som du er nødt til at skaffe hos Mitsubishi. Der kan du dog typisk også handle med Mitsubishi værksteder i England eller Tyskland, da priserne igen ligger på ca. 50-60% af de danske inkl. fragt. Mange af Mitsubishi værkstederne vil bare have forudbetaling via bankoverførsel, hvilket godt kan drille nogen gange da IBAN/BIC ikke oplyses korrekt eller at bankernes systemer mener de er forkerte. Du bliver derfor typisk rippet for omkring 150 af bankerne bare for at få overført pengene. Det er dog stadig billigere end at give fuld pris.


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.131 sekunder