Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Problemer med Gear Colt 1,5 aut 2007

Problemer med Gear Colt 1,5 aut 2007 6 år 10 måneder siden #29307

Hej er der nogen der kan hjælpe med at identificere følgende fejl.
Jeg har en Colt 1,5 aut 2007 med semiautomatisk gear(Med koblings aktuator og gearskifte aktuator)
Jeg havde kørt en 500m og skulle accelererer fra et lyskryds. Da bilen skiftede fra 1 til 2 gear gav det et ryk i bilen, som hvis man skifter fra 1gear til 4-5gear med høje omdrejninger, og bilen gik derefter i stå. Derefter kunne jeg tænde bilen igen i N og den gjorde det samme igen. Jeg lod mærke til, at hvis jeg selv skiftede gear, når jeg holdt stille, viste den kun N, 1 og 3 gear i displayet.
Jeg havde selv en biltema tester i bilen som gav P1862 fejlkode. Jeg slettede koden for at se om det bare var computeren der havde nødprogram på og den ville kunne trille hjem efter. Da koden var slettet kunne den ikke finde nogen gear overhoved og står bare i frigear uden at vise N. Jeg kan sagtens tænde bilen og give gas og den viser ingen fejlkoder længere.
Når jeg læser om P1862 er der flere forskellige beskrivelser og det virker lidt forvirrende.
Jeg har tjekket alle sikringer og det er intakte. Jeg har også haft strømmen af bilen i en 30min for at nulstille styreboksen.

Alt hjælp er værdsat tak
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Problemer med Gear Colt 1,5 aut 2007 6 år 10 måneder siden #29308

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Jeg tror desværre ikke du kommer udenom at bilen skal på værksted, hvor man har mulighed, for en mere dybdegående fejludlæsning og fejlsøgning.
Det kunne for mig godt lyde som om, at en af de aktuator som styre gearvalg, angiver en forkert position og laver forvirring i systemet.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Problemer med Gear Colt 1,5 aut 2007 6 år 10 måneder siden #29309

Jeg kan opdatere med at jeg har haft bilen hos en lokal mekanikker der har haft en anden tester på der fandt fejlkoden:

P1830 Engage error: gear shifting not possible because clutch is not open. Fra(www.portal-diagnostov.ru/index.php/ru/ru...-m122301000001901eng)

Bilen har ikke været på et Mitsubishi værksted da jeg så skal have transporteret den et længere stykke og ikke lige ved hvor meget jeg vil punge i bilen for at få det lavet.
Jeg tror jeg prøver at pille koblingsaktuatoren af og se om den sidder fast eller der er skidt i motorens "kontaktplader".
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Problemer med Gear Colt 1,5 aut 2007 6 år 10 måneder siden #29310

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
P1830 Engage error: gear shifting not possible because clutch is not open - Dette siger jo mere eller mindre faktisk at koblingen ikke slipper, så den bliver ved med at være i forbindelse med motoren. svarende til at du prøver på at skifte gear uden at træde koblingspedalen ned
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Problemer med Gear Colt 1,5 aut 2007 6 år 10 måneder siden #29311

Ja det kunne også godt virke til det er problemet, eftersom at bilen gav de hårde ryk når jeg satte den i gear, indtil den ikke bare ikke ville finde nogen gear overhoved.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Problemer med Gear Colt 1,5 aut 2007 6 år 10 måneder siden #29321

Jeg kan oplyse at det var aktuatoren til koblingen der var i stykker. Motoreren der trækker aktuatoren var i stykker, da hoved på den var knækket. Jeg købte en ny fra: www.ebay.com/usr/autoteileservice24-de?ul_noapp=true til 2900kr inkl fragt fra Tyskland. Den ankom efter 4 dages fragt. Jeg læste på www.sinspeed.co.uk/mitsubishi-colt-clutc...ar-actuator-repairs/ at de laver aktuatorer og at hvis man bruger dem, så kræver aktuatoreren ikke re-coding. Dette er en salgs-løgn. Aktuatorer fra Colt og Smart skal ikke re-codes. Der er tilfælde af biler fra før 2002 med semi-automatiske gearkasser, der kan kræve at man justerer via sliserne hvis koblingen er meget slidt. MEN de nyere aktuatorer har lange indbyggede jursterinngsfjedre, hvilket gør at den selv tilpasser sig.

Har i spørgsmål så er i velkommen til at skrive til mig.
Sidste redigering: 6 år 10 måneder siden af NicklasFrederiksen.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.148 sekunder