Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Hjælp til udskiftning af tårnlejer på colt fra 09

Hjælp til udskiftning af tårnlejer på colt fra 09 9 år 3 måneder siden #28619

Kære alle

jeg skal igang med at skifte tårnlejerne på min Colt VI z3 og er løbet ind i problemer.
Selve det med at pille hele støddæmper/fjeder af og skille ad, har jeg styr på, men
Hvordan pokker får jeg afmonteret den kasse som blandt andet vinduesviuskerne sidder i, og som skærmer for de tre bolte i toppen af affjedringen
Er der nogen som har et godt bud på det
På forhånd tak :)

Morten
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hjælp til udskiftning af tårnlejer på colt fra 09 9 år 2 måneder siden #28643

Jeg vil lige følge op på min forespørgsel.
Jeg fandt selv ud af at skille det der skulle til på følgende måde, så andre kan bruge det

Man starter med at fjerne vinduesviskerne, derefter kan gummipakningen som sidder for at holde motorhjelmen tæt, forsigtigt lirkes af,
klipsene der holder den, bliver siddende tilbage og kan senere sættes ind i gummilisten igen.
når de to ting er fjernet, så sr et lige til at skruen hele kassen og viskermotor af, så man kan komme til tårnlejerne.

Men,
grunden til at jeg ville skifte mine tårnlejer var at styringen er meget træg, upræcis, og bilen ikke selv retter op.
Det hjalp desværre ikke, så jeg fik lavet en 4 hjulsudmåling som viste at Camber vinklen på højre forhjul var noget ved siden af (+/- 1,05)
i følge min mekanikker, kan man kun stille Toe på bilen

Kan det passe at man ikke kan justere camber og caster på en Colt fra 09 ? og kan det være grunden til at bilen styrer mærkeligt.

Er der nogen der har et bud på hvad styreproblemerne kan skyldes (dæktryk ok)

og Kan i evt. anbefale en mekanikker i nordsjælland som har forstand på fejlfinding på ovennævnte bil.
Min Mekanikker har snakket med MItsubishi i Hillerød og de mente ikke at man kan gøre noget ved det!
Så dem behøver i ikke at anbefale :(

dækkene jeg kører med er vinterdæk fra 09 med masser af slidbane tilbage.

mvh Morten
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hjælp til udskiftning af tårnlejer på colt fra 09 9 år 2 måneder siden #28644

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Jeg syntes jeg har læst et par steder at det skulle være noget med tandstangen

www.mitsubishiklub.dk/index.php/forum/43...96-tandstang-pa-colt
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hjælp til udskiftning af tårnlejer på colt fra 09 9 år 2 måneder siden #28645

Jeg må nok se i øjnene at der skal gøres noget ved tandstangen. Vi har haft en motortester på og den viste ingen fejl
Kan man skille skidtet og smøre styrehuset osv, eller er det bare til baglommen og købe en ny

Jeg kan se på nettet at man kan få en ombytter til knap 6.000
er der en som der har adgang til et reservedels katalog så jeg kan finde den rigtige model

min nr. plade er zu39896

Den jeg har kigget på har Bosch nr. A4544600000 og O nr. PMR594094

På forhånd tak

Morten
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

tandstang 9 år 2 måneder siden #28646

  • M.R.blackmax
  • M.R.blackmax's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Indlæg: 50
  • Modtagne TAK: 3
hej fik en pris fra rødding auto ophug de kunne skaffe en til omkring 4000kr+ moms for en ombytter
har dog fået en total pris for alt arb inkl alle dele på 7500kr i mitsu i Kolding
men har du plads og kan det så er 4000 kr jo fair pris og inden du sende din tilbage vil jeg godt se din for at se om man skille da af og evt. smører den så den er let at dreje kan se på nettet at der er bolte som kan skrues af ind til selve drevet
mvh
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden af M.R.blackmax.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hjælp til udskiftning af tårnlejer på colt fra 09 9 år 2 måneder siden #28647

Det undrer også mig at man ikke kan smøre de indre dele. Men det er som du skriver nemmere at se når skidtet er pillet ud!

Jeg har også kigget på de stumper de har i Rødding, men som jeg kan se det, så er de omtrent lige så gamle som dem der sidder i bilen.

Derfor har jeg søgt lidt videre og har fundet dem her: www.autoparts24.dk/mitsubishi-colt_2009-...tandstang_servo.html

Der er også en i Norge : www.delebil.no/artikelnummer/A4544600000

Og en i sverige:http://da.bildelsbasen.se/?link=list&searchmode=3&query=A4544600000

Hvis jeg skal have en fra en hugger, så skal det være med så lavt km tal som muligt.

Har du fået skiftet din tandstang? og hjalp det.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.215 sekunder