Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: -

- 9 år 6 måneder siden #28466

  • Skoust
  • Skoust's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 13
-
M.v.h. Skoust
skoust [a] gmail.com
(+45) 3115 3030
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden af Skoust.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: MAX effekt på standard indmad (CZT motor) 9 år 5 måneder siden #28468

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Hej.
Nu tror jeg ikke der er nogen i vores lille klub her som har prøvet at tune deres CZT'er endnu. Tror faktisk der er ret få der har prøvet på det her i DK i det heltaget. Så det er lidt svært at gi dig svar på hvad motoren i det heltaget kan holde til.

Efter som motoren i forvejen ikke er ret stor, skal der somregl laves en del om får at få den til at yde mere.
Et sted at starte er at få fat i en godt luftfilter! Et som tillader et højt flow, men som stadig har en god filtrering, jeg vil foreslå et K&N insats filter.
Det er her mange begår den fejl, at de sætter et åbent filter på som bare suger den varme luft fra motorrummet, hvor det originale filterhus faktisk er bedre istand til at holde varmen ude, samt det har et luftintag et sted i fronten eller ude ved skærmene. - Kold luft = flere tætpakket ilt-molekyler = mere effekt og kontrolleret tændingsforhold.

Så evt også en udstødning i 2" eller 2½" og vi snakker ikke fra kat og bagud, det er fra turbo og hele vejen bagud. Kan det ikke købes må du selv igang med tig-svejseren :) . En udstødning med lav modstand er en god ting på en turbo bil, da du vil kunne få hurtigere spool på turboen, og motoren vil lettere kunne komme af med det modtryk din turbo laver.

En anden intercooler er også en god ide, igen kold luft - mere ilt - mere effekt osv. Men vær dog obs på at det ikke er lovligt at påsætte en frontmonteret intercooler hvis bilen ikke er bygget sådan. Dette kan give lidt problemer ved syn, men nogen synsfolk er ligeglade med det og andre går lidt for meget op i det.

Det bør du som grundlæggende få lavet og så evt få den chippet derefter. hvis den laver ca 150 hk nu så kan du nok forvente op mod 200-210 hk bagefter MÅSKE ! Jeg kan næsten forestille mig at det er deromkring din turbo vil begynde at have problemer med at følge med, men så snakker vi pludselig i mange flere ting som skal ændres og forbedres.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: MAX effekt på standard indmad (CZT motor) 9 år 5 måneder siden #28473

  • Morten
  • Morten's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 228
  • Modtagne TAK: 10
Bare husk mht. lovlighed er det kun lovligt at øge effekten med max 20%.
Celeste 1600 ST 1980
Galant VR4 1991
Carisma GDI auto 1999
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: MAX effekt på standard indmad (CZT motor) 9 år 5 måneder siden #28479

  • Speedex
  • Speedex's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 281
  • Modtagne TAK: 2
Jeg ville "nøjes" med 180-185, hvis det skal kunne holde, men det vil du også mærke meget forskel :drive:

Mvh.
En Toyota er sikrest i garagen ! se dèt er 112 % i orden ! !

225 km/t i en Mitsubishi 3000 GT, det dur !!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

- 9 år 5 måneder siden #28494

  • Skoust
  • Skoust's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 13
-
M.v.h. Skoust
skoust [a] gmail.com
(+45) 3115 3030
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden af Skoust.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

- 6 år 1 måned siden #29359

  • Skoust
  • Skoust's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 13
-
M.v.h. Skoust
skoust [a] gmail.com
(+45) 3115 3030
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden af Skoust.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.144 sekunder