Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: SERVOPROBLEM COLT 1,3 2004.

SERVOPROBLEM COLT 1,3 2004. 10 år 4 måneder siden #27930

  • Colt
  • Colt's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 1
Jeg har et problem med servoen?? i min Colt fra 2004, 14000km, og har ladet mig fortælle det er et alment problem. Har forhørt mig ved Mitsubishi og flere mekanikkere som ikke har en løsning på problemet.

Problemet består i den ikke vil "rette op", jeg skal korrigere rattet hele tiden og den er lidt stram i styrtøjet.

Når den går i tomgang virker servoen fint, men så snart jeg kører ca 50 + er det galt.

Først troede jeg det var et tårnleje. Det var det ikke.

Så skilte jeg det hele ad inde i kabinen og checkede op på kryds osv. alt kørte fint.

Alle bære / styrekugler kører som nye.

Når jeg drejer forhjulene fra side til side , går de sindsygt stramt, men når jeg afmontere servo motoren kan det hele dreje så let som ingenting.

Hvis jeg afmonterer S. motoren, starter bilen, og drejer på rattet så kører akslen fint på s. motoren.

Den eneste "løsning" jeg har fået, er at skifte tandstang, motor og kugler ud, men det synes jeg lyder helt vanvittigt. Det koster 5-6000kr hos FTZ hvilket jeg synes er alt for mange penge at smide efter sådan en gammel spand. Forstå mig ret.

Håber i kan hjælpe.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

SERVOPROBLEM COLT 1,3 2004. 7 år 1 dag siden #29282

Hej.

Fandt du nogen løsning på problemet udover at montere en ny elektrisk tandstang!!

Har samme fejl.

Kan det ikke lad sig gøre at reppe den gamle tandstang, hvad er fejlen ved den? Motor eller manglende smøring?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.132 sekunder