Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Olie til GDI. læst men ikke fundet svaret

Sv: Olie til GDI. læst men ikke fundet svaret 11 år 1 måned siden #27478

  • Micki
  • Micki's profilbillede
pkri2650 skrev:
Mht hakken kan du få tjekket benzinpumpetrykket vores gjorde det også og fik det ændret det hjalp. Du kan roligt bruge Shell´s vi vil ikke bruge andet

Det har du da enlige ret i hvorfor tænkte jeg ikke på det ved du hvor den er at finde så vi slipper for at lede efter den.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Olie til GDI. læst men ikke fundet svaret 11 år 1 måned siden #27479

  • Micki
  • Micki's profilbillede
Nully skrev:
Prøv at tage en snak med Vantage det koster ikke noget

Og du kan da godt købe olien i Tyskland,der skal spares hvor det kan :drive:

Det vil jeg også gøre for det er jo en totalt jungle at finde rundt i
Jeg prøvede at finde den pkri2650 på tyske sider men Shell Helix med AU findes ikke i Tyskland ser det ud til
Men i Østrig tror jeg det var hvor der var en enkel forhandler som ikke sendte til dk

På tyske fora snakker de mest om Mobil 1 men ikke hvilken type udover 5w40
Ville være nemmer med ens olie over hele EU :P
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Olie til GDI. læst men ikke fundet svaret 11 år 1 måned siden #27480

  • pkri2650
  • pkri2650's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 5
Aner ikke hvordan, men kan forestille mig at det gøres elektronisk.
Jeg fik det lavet hos Mitsubishi i Helsinge, men det er desværre lukket, det var en mekaniker der hedder Ebbe, knald dygtig.
Benzinpumpe trykket var 4,2 og blev ændret til 5,2.
Jeg har lige fået lagt en anden gearkasse i (Mitsubishi Varberg i Sverige) og efterfølgende er den begyndt på at hakke igen,
specielt når det er motorvejs kørsel, den nærmest bliver motorbremset og når jeg så ser på instrumentet benzinforbrug øges dette når den gør det, så jeg skal også have tjekket trykket igen. Er der ellers nogen som kan komme med et bud på hvad det ellers kan være, der er masser af træk kræft.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Olie til GDI. læst men ikke fundet svaret 11 år 1 måned siden #27482

Jeg vil lige blande mig lidt her ;) ,prøv roligt det som nully henviser til og hvis du kan finde mine indlæg omkring GDI tror jeg du kommer et skridt videre, jeg brugte KUN Q8 5/40 olie ikke andet og så skal en gdi brændes af en gangimellem dvs køres ud i gearne og hvis du vil undgå at dine ventiler "snakker" så skal der nye lyftere i og her på lolland er alting jo lidt billigere :P så det ligger på ca6-7 kg komplet på AUT mitsu-værksted. Ps. jeg kørte ca 120000km uden problemer.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Olie til GDI. læst men ikke fundet svaret 11 år 1 måned siden #27484

  • Micki
  • Micki's profilbillede
Jamen jeg læser og suger til mig hvad i har af indlæg om det ene og det andet
problemet var jo nok at der ikke rigtig var firma navn og hvad de ellers smider på
når i skrev om olie og da man så Google olie til GDI var der lidt men de var så
udgået produkter og da jeg handler mest ind i Tyskland og nej det er ikke kun øl
og vand. Fandt jeg så ydermere frem til at selv om olie stammer fra samme producent
hedder det ikke det samme herhjemme og dernede.

Så i morgen vil jeg ringe til castrol og tage en snak med dem og så den 19 går turen
til Tyskland og så vil jeg se på olie dernede. Og på vej derned af bliver den så lige kørt
ud i gearene. Er blevet et vanedyr med at skifte hurtig gear for at spare på benzinen
og det skal man så lige tænke over engang i mellem med GDI. Men takker og jeg læser
rolig videre i de indlæg om GDI.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Olie til GDI. læst men ikke fundet svaret 11 år 1 måned siden #27487

  • Rebil
  • Rebil's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Indlæg: 52
  • Modtagne TAK: 3
Hej Venner.

Klik på dette link :

jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Carism...omendation%20GDI.pdf

Det skulle besvare jeres spørgsmål ang. hvilken olie i skal bruge til GDI motorer. :drive:

Rebil
Carisma fan over en hals
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.144 sekunder