Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Carisma GDI "prutter"

Carisma GDI "prutter" 11 år 3 måneder siden #27385

  • fiskerfinn
  • fiskerfinn's profilbillede
Hej.

Jeg er den (u)lykkelige ejer af en Carisma 1,8 GDI fra 99 - kørt 168000. Den har kørt som alle andre GDI'ere indtil nu, men er på det sidste begyndt at "prutte". Den får tilsyneladende alt for meget benzin eller for lidt luft. Har fået diagnose på den, og den melder fejl på luftmængdemåleren. Jeg har skiftet luftmængdemåleren, uden det ændrede noget som helst.

Er der nogen, der kender nogen, der har hørt om en, som har en god idé?

Købstilbud er også velkomne :whistle:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma GDI "prutter" 11 år 3 måneder siden #27386

Her du nogle lamper der lyser ? hvad med din lamdasonde? evt.få 0 stillet din motorstyring . har den 125el.122hk ?
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden af flyvende_lollænder.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma GDI "prutter" 11 år 3 måneder siden #27388

  • fiskerfinn
  • fiskerfinn's profilbillede
Nope, ingen lamper der lyser. Har godt selv overvejet lambdasonden, men burde motorlampen så ikke lyse, og burde den ikke stå på listen ved en fejludlæsning? Jeg har nulstillet skidtet, det ændrer desværre ingenting.
Det er i øvrigt en 125 hk.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma GDI "prutter" 11 år 3 måneder siden #27389

hvordan ser dine tændrør ud,hvornår er de skiftet. jeg tænker også lidt på tændspoler?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma GDI "prutter" 11 år 3 måneder siden #27390

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Prøv at købe en instant Power til benzin og sprøjt den ind spjældet og få renset indsugningen,kan købes hos THansen
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma GDI "prutter" 11 år 3 måneder siden #27393

  • fiskerfinn
  • fiskerfinn's profilbillede
Jeg har faktisk lige fået en aftale om skift af tændrør imorgen. Det kunne sagtens være dem. Jeg har desværre ikke selv en nøgle, der er tynd nok til at komme til tændrørene, så det bliver værkstedet - har fået en pris der er billigere end jeg selv kan købe tændrør for... Når det nu skal være, så hellere tændrørene end spolerne ihvertfald.

Jeg købte en instant power igår, men havde ikke lige en der kunne træde på pedalen imens jeg sprøjter den i - det har jeg idag, så den får et skud når jeg kommer hjem.

Takker for svarene indtil videre, jeg skal nok komme med en melding når jeg når videre.

I øvrigt, som en sjov lille bonusinfo, så ville mitsubishi have 6400,- + moms for en luftmængdemåler :ohmy: - jeg sagde pænt nej tak og smuttede til huggeren...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.138 sekunder