Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Her kan du vise din nye bil, dine nye fælge eller et andet projekt du har gang i eller har lavet.
Indlæg slettes ikke.
Nye indlæg samt kommentarer kan kun oprettes af medlemmer i Mitsubishi Klubben.
  • Side:
  • 1

EMNE: motorskift i galanten

motorskift i galanten 13 år 5 måneder siden #4095

fire dage før ferien kækkede tandremmen, :headbang: og det lød ikke godt :roll: ud fra hvornår den var skiftet skulle den holde 30000 km endnu, men det gjorde den ikke :headbang:


fat i en låne bil. og så på ferie, stille bilen ned til automekanikerne, håbe han kunne finde ud af noget :lol: men efter ferien stod samme sted, han har fundet ud, der var slået hul i et stempel, der skulle lave mange ting før den kunne køre igen og mange penge


så var gode råd dyre, hva så!!! :idea: på nettet og lede fandt to motorer en i nordjylland og en på sjælland men lidt dyre :wow: , da de ikke kunne sige hvor meget de har kørt, så var jeg betænkelig da jeg ikke kunne høre den starte


men bilen skulle laves!!!!!!!!!!, fandt så en hel bil i nærheden af hvor jeg bor :banan: låne værksted afsted det gik :lol: men har kun weekenden til at lave den i, jeg fik ikke sovet meget i den weekend. jeg tror det blev til 3 timer


pyha alle de ledninger og slanger m.m. og den bil jeg fandt var med automat gaerkasse, min har manualgaerkasse, koblingen skulle også skiftes ud


der var meget der skulle huskes hvordan det skal monteres igen, men jeg lærte hvor mange dele en galant består af :lol:


jeg tog fredag aften den gamle motor ud plus jeg tog nogle foto, når jeg fik tid til det, for der var meget arbejde i det, :hmm:


jeg købte ny tandrem+hjul,samt opstrammer til tandremmen samt vandpumpe, termostat, ny komplet kobling blev sat i og tændrør + kabeler motor og gaerkasse olie


men Søndag aften eller nat jeg var hjemme i min egen bil kl 00:30 samt alle mine dele fra doner bilen


jeg var en glad mand, men meget meget meget træt!! :klap: PS gjorde det hele selv





Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

pyyhhaaa, du har haft en travl weekend. 13 år 5 måneder siden #25007

  • Robert K
  • Robert K's profilbillede
<span style="font-size: 14px;">Hold da helt op, du må have haft sved på panden konstant, i at holde styr på alle de dele, dimser og dingenoter, :punk: godt gjort + så får man samtidig noget viden om sin bil, man ikke vidste før, da man købte den.


<span style="font-size: 14px;">Hvis der var en FB knap med "synes godt om", havde jeg trykket på den. :thumbsup:











:bolge: :bolge: :bolge: :bolge:


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

jo hele tiden takket være mit 13 år 5 måneder siden #25008

jo hele tiden :lol: takket være mit kamere samt min laptop med alle mine manualer til bilen :lol: lykkes det :banan: :banan: :banan: :banan:





jo der er rigtigt mange ting at holde styr på :colors: :shock:


jo carlson du har ret i man lære rigtigt meget af skille en bil ad :punk:


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tillykke med det og syntes 13 år 5 måneder siden #25009

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Tillykke med det og syntes det er rigtigt godt gået,ved selv hvor svært det kan være,men du har nu lært din bil godt at kende





:banan: :punk:


Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ja jeg lå også under min bil 13 år 5 måneder siden #25010

  • Sigmac
  • Sigmac's profilbillede
Ja jeg lå også under min bil i weekendenn med samme problem, nåede dog langt fra lige så langt som dig.
Godt arbejde ( ps jeg knækkede en 32mm top og en kort forlænget til toppen under mit arbejde )


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

hej   takker for 13 år 5 måneder siden #25011

hej takker for opbakningen :banan:


ja jeg kender min bil ret godt, den blev et projekt i det jeg forud i 4 mdr har brugt alle mine weekender på bilen, :colors:


det var alt fra rust til sliddele der blev udskiftet, for den skulle til syn, :roll: så skiftede jeg mange dele så jeg var sikker på at jeg ikke skulle have fat i det igen inden for kort tid<span jquery1291653489375="276"> :idea:


<span jquery1291653489375="276">men sådan er at købe brugt bil nu har jeg lavet en dagbog hvornår delene og ellers hvad der lavet på bilen er noteret med dags dato,


<span jquery1291653489375="276">Brugte mange hverdagsafter på finde manualer og info om bilen.


<span jquery1291653489375="276">men sådan er det nok, når finder bilen betyder det ikke hvor meget der skal laves på den, når resultatet bliver godt :banan:


kender godt til når værktøjet knækker, eller lørdag aften at der går noget galt <span jquery1291653489375="262"> :headbang:


<span jquery1291653489375="262">Sigmac held og lykke med dit motorskift og alt går vel, jeg ved godt at det er ikke sjovt at lave den slags ting i denne tid hvor alting er koldt


<span jquery1291653489375="262">var lige inde på din hjemmeside du har da fået kendskab til din bil, det var lidt af en liste du har, hvad du har lavet på den


<span jquery1291653489375="262">PS jeg glæder mig til at møde jer andre og høre om jeres bil :gear:








Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.189 sekunder