Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Ryster ved gearskifte

Ryster ved gearskifte 6 år 3 måneder siden #29347

  • jens_sj
  • jens_sj's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 3
Hej,
jeg har en Colt Allshift fra 2008, som jeg har været rigtig glad for. Desværre har der nu opstået et lille irriterende problem; efter 10-15 minutters kørsel begynder bilen at hoppe / ryste ved gearskifte (den har hydraulisk kobling). Jeg kan køre ind til siden, tage tændingen og starte bilen igen, og så køre videre uden problemer... Det vender dog tilbage igen efter lidt tid.

Har I et bud på hvad det kan være? En føler der er defekt eller lign?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ryster ved gearskifte 6 år 3 måneder siden #29348

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Det kan være gearkassen skal gen-initialiseres.
Det kan også være fordi koblingen er ved at være dårlig og den har svært ved at føle tilkoblingspunktet
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ryster ved gearskifte 6 år 3 måneder siden #29349

  • jens_sj
  • jens_sj's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 3
Tak for svar - Hvordan bliver gearkassen gen-initialiseret? er det værkstedet der skal gøre det?

Hvis jeg sætter den i "manuelt" gearskifte så skifter den fint, så det virker som om det er en "føler" eller lign. der ikke kan få den til at skifte når den er i "A".
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ryster ved gearskifte 6 år 3 måneder siden #29350

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
En gen-initialisering skal gøres på et værksted ja, da jeg ikke tror man kan gøre det uden en tester.
Det allshift system, er så langt jeg har forstået, en traditionel manuel gearkasse med elektriske skifte motore/sensore.
Der er så mange ting, som kan have indvirkning på hvordan skiftesystemet køre, bla. svinghjulets overflade, har det været varmt osv. Eller temperaturen på koblingen, og igen har den været overophedet ? det er ting som ændre hvordan koblingen tager fat, og er små ting som sådan et system ikke rigtig selv kan "føle".

Det at du ikke rigtig oplever det hvis du sætter den i manuel, er nok også lidt fordi at skifter du nok på et andet tidspunkt end den selv ville have valgt at gøre det, evt med en større eller mindre motorbelastning.

Nu kender jeg dog mest selv til det PSA (franske biler) køre med, for de har noget i samme stil som hedder MCP eller ESG og jeg oplever ret ofte, at dem som rusker eller ryster ved igangsætning eller gearskifte, typisk ikke selv har kompenceret for koblings slid og skal gen-initialiseres eller skal have en ny kobling
Sidste redigering: 6 år 3 måneder siden af eXntiC.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ryster ved gearskifte 6 år 3 måneder siden #29351

  • jens_sj
  • jens_sj's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 3
Jeg fik nu en tester på, som melder fejl på koblingsaktuatoren... Er det en dyr fætter at få skiftet?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ryster ved gearskifte 6 år 3 måneder siden #29352

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Hej igen.

Det kommer lidt an på hvor den sidder på gerkassen. Om den er bygget ind i selve udrykkerlejet til koblingen eller om den sidder og trækker i koblingsarmen, Dette afgøre jo lidt om gearkassen skal afmonteres eller ej.

Du har ikke nogen specifik fejlbeskrivelse på fejlkoden ? som "uden for tolerance" "kortslutning til stel eller plus" eller noget i den retning ?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.132 sekunder