Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Galant gti 4 dynamic

Galant gti 4 dynamic 6 år 10 måneder siden #29316

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Problemet med lige netop AWD/4WD er at center differentialet sidder inde i gearkassen, hvor den så driver en aksel til en transfer box, som trækker kardan og derefter bagtøj. Du kan selvfølgelig tage gearkasse, fra en alm galant eller lign og tilpasse den, men så længe der ikke er et centerdiff i den kan du kun bruge forhjulstræk.

Som du nok har fundet ud af, så er de ikke til at få fat i, men der kan stadig købes dele til dem. Så spørgsmålet er egentlig, hvad fejler den gamle gearkasse ? For det kan sikkert laves hvis man har mod på det.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Galant gti 4 dynamic 6 år 10 måneder siden #29317

  • All4nNova
  • All4nNova's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 2
Hej eXntiC

Der er ingen Galant GTI gearkasser, men der er rigeligt med 4G63 motorer+gearkasser på Ebay - De koster omkring 15-16.000,-. og for en turbomotor med potentiale for måske 400hk, er det ok synes jeg.

Til sammenligning koster en 2.0 K20z4 (Honda Type R) ca 20-25.000,-


Kan du "Explain it like im five?"

Det jeg ikke er med på er, at hvis jeg finder en 4G63 inkl. gearkasse for 4wd/awd, kan den så bruges sammen med resten af bilen? Eller er kardan og resten af aksler for svage? Sidder diff på en lancer I bagtøj/kardan.

Se motorer her:

m.ebay.com/itm/142405639434

m.ebay.com/itm/88-89-MITSUBISHI-GALANT-V...ffe0cd%257Ciid%253A5


Vedr. Gearkassen skriver han følgende:
Gearkassen skal have et eller flere nye lejer

Se annoncen: www.bilgalleri.dk/mitsubishi-galant-2_0-...dynamic-4/id-2180458

Jeg håber I kan hjælpe.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Galant gti 4 dynamic 6 år 10 måneder siden #29318

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Som jeg prøvede på at sige, så er det ikke bare lige til med permanent firehulstræk. Du har faktisk 3 differentialer.
Du har 1 til foraksel, Du har et på bagaksel og så det 3. er dit center differentiale som styre trækkraften mellem for og bagaksel.

Problemet er at hvis du får en anden gearkasse, skal den have SAMME NUMMER som den 4wd kasse som sad på ellers passer gearingen ikke med dit bagtøj, og så vil du bare ha en bil der låser sig selv fast i drivlinien

enten skal du finde en matchende gearkasse eller så skal du skifte HELE drivlinien. dvs Gearkasse, transferbox(centerdiff) og bagtøj
Motoren som sidder i er allered en 4g63 bare uden turbo, den kan du bare skifte rundt som du har lyst, så længe du har motorstyringen som passer til, og at det er samme type/årgang af 4g63 motoren. Kan lige nævne at der er omkring 8-10 forskellige udgaver af 4g63 motoren.

Umiddelbart så vil den nemmeste løsning nok være at få fat i et sæt lejer, til gearkassen og så skifte dem og så evt bare en vr4 eller evo 3 motor til den
Sidste redigering: 6 år 10 måneder siden af eXntiC.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: All4nNova
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.151 sekunder