Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Kan man det?

Kan man det? 7 år 3 måneder siden #29235

  • Roadhouse
  • Roadhouse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 1
Hej alle.
Jamen jeg har da lige købt mig en brugt Colt 1,3 Insport Coolpack 5d fra 2008, efter at have været bilfri i rigtigt mange år! Jeg er inkarneret motorcyklist og har nu en Aprilia som bliver min sidste MC efter 35 år på to hjul - kroppen er begyndt at sige fra! Så derfor en bil - og altså en Colt :)

Nu har jeg en klase spørgsmål som nogen herinde måske kan hjælpe mig med:

- Kan man på nogen måde konvertere bilradioen til at køre Bluetooth? Med køre mener jeg at den kan genkende eksempelvis min telefon så jeg ikke skal til at brænde musik (mp3) CD'er - noget jeg (heldigvis) ikke har haft behov for i mange år :)
Jeg forestiller mig at jeg ikke bare kan skifte anlægget ud, da det også indeholder kørecomputeren (eller hvad den fætter hedder som styrer displayet - benzinforbrug, klokkeslæt, CD nummer mm.).

- Bilen kører fint og er i mekanisk fin stand, men den er meget ridset - altså overfladiske ridser som om den har været en tur gennem Sahara! Her vil jeg sende den til et klargøringscenter og får den poleret op/vokset. Ridserne gælder også ruder og forlygte glas. Er det noget jeg kan gøre ret meget ved, uden at skulle skifte ruderne/forlygteglas?

- Kan man finde farvekoden et sted på bilen, for der er nogle steder den skal have lidt spraymaling når vejret bliver bedre?

- Kan jeg (kun en tanke) sætte et rat i fra en 2009'er eller senere (det med multifunktionsknapperne) så jeg kan styre anlægget fra rattet? Det kunne jo være at jeg kunne finde et hos en hugger!

- Der sidder i venstre side af instrumentpanelet - lige lidt nede til venstre fra rattet - to knapper, en til tågeforlygterne og en til tågebaglygten. Lyset i den øverste, som er til forlygterne, er gået, er det noget der er til at skifte for en gør-det-selv mand?

- Bakspejlet er ikke i top tilstand, er det noget jeg køber i Biltema/Thansen - eller anbefaler I at jeg køber originalspejlet?

Måske virker spørgsmålene tåbelige, men igen, jeg er bare ikke bil-feinsmecker - det er motorcyklerne jeg har været bidt af, og kan da også splitte dem ad og samle dem igen, men biler ...... :whistle:

Ha' en forrygende aften :)

De bedste hilsner fra

Frank
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Kan man det? 7 år 3 måneder siden #29237

  • M.R.blackmax
  • M.R.blackmax's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Indlæg: 50
  • Modtagne TAK: 3
forlygter skal du igennem inderskærm forskærm rigtigt træls arb. karvelbiler odense 185kr begge 2 inkl pærer skiftet
tror ikke du bare kan skifte rat også få styring af radio på den nemme måde
'men jeg fandt engang en svensk hjemmeside de havde nogle fornuftige brugt dele priser kan desværre ikke huske hvor
tjek din servostyring om den går stram så kan du få nogle små problemer

ps hvilken landsdel bor du
Sidste redigering: 7 år 3 måneder siden af M.R.blackmax.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Kan man det? 7 år 3 måneder siden #29239

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Ang. det med din radio og bluetooth, så er der en simpel løsning på det, hvis der ikke fået et original bluetooth modul som kan tilsluttes radioen, så kan du få monteret et håndfri telefon/bluetooth sæt som tillader musik-streaming også Bla. denne
www.mytrendyphone.dk/shop/parrot-mki9200-bluetooth-11763p.html

En anden mulighed er at købe en FM transmitter, som kobles til telefonen via bluetooth eller kabel og så udsænder den lyden fra telefonen på FM signal til radion, så du modtager musik fra din telefon som var det en radiostation

www.mytrendyphone.dk/shop/bluetooth-fm-transmitter-205740p.html

Ang Farvekode, så står den på typepladen som typisk er i motorrummet. På min egen lancer er det et lille metalskilt som er nittet fast på undersiden af motorhjelmen, hvor der også står motorkode osv på. Men dette kan også være et klistermærke som sidder et andet sted.

Ang pære i din tågelyskontakt, så er jeg næsten 100% sikker på der sidder en lille 1,2w pære inde i knappen som sikkert er sprunget,

Ang. Bakpejlet så tænker jeg at den bedste løsning er et nyt original spejl, eller find et brugt ved en hugger
Sidste redigering: 7 år 3 måneder siden af eXntiC.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.138 sekunder