Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Åbent for alle - Også for ikke medlemmer.
Indlæg uden aktivitet slettes efter 45 dage.
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvor kan man købe stabilisatorstænger til en Carisma?

Hvor kan man købe stabilisatorstænger til en Carisma? 14 år 3 uger siden #3800

  • anderslund78
  • anderslund78's profilbillede
Jeg skal have skiftet bagfjedrene på min Carisma og min lokale mekaniker siger jeg også skal købe 2 "kødben" - jeg går ud fra, det er stabilisatorstænger - er der nogle der ved hvor jeg kan købe disse?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Krængningsstabilisatorbolt 14 år 2 uger siden #24028

  • Frederik Andersen
  • Frederik Andersen's profilbillede
anderslund78 skrev:
Jeg skal have skiftet bagfjedrene på min Carisma og min lokale mekaniker siger jeg også skal købe 2 "kødben" - jeg går ud fra, det er stabilisatorstænger - er der nogle der ved hvor jeg kan købe disse?


De kan bl.a. købes hos enhver Mitsubishi forhandler og uoriginale leverandører.


Hvis du forsøger uoriginalt tror jeg du skal søge hos f.eks. Mekonomen, Au2parts.


Hvad der undre mig lidt er at din lokale mekaniker ikke har tilbudt dig at skaffe dem til dig.


En lille note til hvad du skriver omkring stabilisatorstænger. Dette er helt sikkert forkert, da stængerne aldrig går i stykker.
Hvad jeg ved han mener er selve de kødben der sidder i hver ende af krængningsstabilisatoren. Korrekt ord for delen er som regel: Krængningsstabilisatorbolt (som originalt fås med bøsninger dvs. komplet)


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg købte mine i thansen. De 14 år 2 uger siden #24029

  • darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg købte mine i thansen. De holder udmærket (produceret i tyskland af Optimal), men ellers hør Mekonomen etc. som Frederik også foreslår. Jeg tror jeg gav 179 eller 199 pr. stk.


Dem de sælger til den bagerste stabilisator, kunne jeg dog ikke få til at passe på min, selvom de var købt til den. Der er de åbenbart lidt anderledes, men dem har jeg lige fået skiftet på et værksted i stedet for. Det gav et kæmpe boost, da bilen nu føles meget mere stabil netop fordi bagenden ikke krænger nær så meget.


PS: Fik også skiftet bøsningerne deromme, hvilket jo nok også har hjulpet med til at gøre den mere stabil igen. Det kan stærkt anbefales, hvis bilen har kørt en del


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.115 sekunder